Alla inlägg under augusti 2012

Av Nathalie Sauer - 29 augusti 2012 20:51

Antar att det får bli en officiell blogg numera.

Ultraljudet gick bra. Blev flyttad EN dag (2013-01-13) Jippi! Känns ändå inte som om bebis skulle va 20 veckor gammalt, det liksom gör skitont när den vänder sig och jag känner alla kroppsdelar sticka ut, hela magen skakar! Så finns det andra som inte känner ett skit! Mycket märkligt.... Bebis är dock av lite tyngre sort så den kanske har längden från sin far men själva hjärnan och lårbenet stämde med tiden. Det ska bli intressant att se hur detta ska gå....

Söt är hen iallafall, pappas näsa!


 

 

.....och mammas tår!


Usch vad jag längtar! Men halva tiden har gått...


Puss!


Av Nathalie Sauer - 22 augusti 2012 21:44

Det va ett tag sedan jag skrev. Varför vet jag inte, antar att det har med att göra med fullspäckat schema. Nu är det lugnare. Den 23 juli va vi på ultraljud och hör och häpna! , bebis kommer leveraras samma datum som beräknades från sista mensen första dag. Så jag har väl bara en storväxt livmoder, för gud va stor magen är!!!!! Jag kan inte riktigt ta detta då jag känt bebis rörelser kraftigt sen vecka 13 och nu (vecka 20) känner jag både sparkar och buffar. Det va iallafall en härlig upplevelse återigen att få se sitt barn befinna sig i magen. Det blir ett nytt ultraljud imorgon för att försäkra sig om att bebis växer ordentligt så inte bara livmodern har växtkraft. Men det råder ingen tvekan om den saken. Jag funderar på hur den ska få plats de sista veckorna???

 

Pojke eller flicka? (Jag tror pojke)


Idag kom vagnen vi beställt från Tyskland en Leviroo -12 och guuud va nöjda vi blev! Dock trodde vi inte att det skulle gå så fort! Jag monterade den för måste ju se hur den blir och nu längtar jag ännu mer! Det är 20 veckor kvar och det kommer kännas som 3 år!

 


Jag får väl lägga in en magbild denna vecka också.

 

Vecka 20


Innan jag blev gravid vägde jag 59 kg (några sambokilon då jag normalt väger 55kg)

Vägde 74 kg för några veckor sedan

Nu väger jag 68 kg

KABOOM! Tjock direkt värsta hefaklumpen men nu får jag inte plats med maten länge så jag får småäta hela tiden lite smått. Kanske bebis suger ut allt fett ur mig? Kanske är det den perfekta gravidieten hihi..  Men förutom det så är det bara lite lätt foglossning efter långa hårt fysiskt arbetande dagar, och humöret! Oj oj oj den är inte att leka med stackars mina medmänniskor. Jag har aldrig haft problem med detta innan men nu kokar gravidhormonerna så det kokar över ibland.....Jag blir nog lugn sen tihii....


God natt!

Presentation


Hej kära bloggläsare! Nathalie heter jag, kallas Nath, typ runt 30 och 4 ungar! Grejar med all möjligt roligt men kortfattat så är jag rätt kul och sjukt trevlig! Älskar shopping! Puss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards