Alla inlägg under september 2013

Av Nathalie Sauer - 8 september 2013 22:20

   

   

 

Jag har fastnat rejält för gamla ting! Alltifrån 1800-tals möbler som denna byrån till 80-talsprylar med smakfull design, sånt man avskydde på 90-talet... 

Undrar vad det beror på? Åldern? Haha nä jag bara är förälskad i saker som är vackra!


Puss & kram Nath


Av Nathalie Sauer - 5 september 2013 21:50

Ibland blir jag arg!

Just nu omkring media och comunities flödar starka kränkande åsikter kring de moskér som byggs upp i sverige. I samband med detta printar man ut bilder på svenska kyrkan och hedrar den. Våran svenska kyrka finns över hela världen De kristna är nog väldigt stolta över det. Hur kan man då ställa sig och trycka ner andra kulturer och religioner som gör likadan som vi? Jag tycker det personligen är fruktansvärt naivt och nedvärderande att peka ut ett visst folk och spotta hat mot dom. Alla människor är olika, en del människor finner sig lika, låt dom få finna gemenskap. Att det byggs moskér i sverige tycker jag inte alls är fel utan det skulle i så fall va lika fel som att svenska kyrkan byggs i övriga länder. Det är en byggnad och vad som försigår där är de som valt att gå dit deras ensak. Det är väldigt många som klagar på utropen hela tiden men herregud hur jävla kul är det att höra kyrkklockan slå när man tänkt sova??? Den är inte vacker om man säger så.... Jag är atheist rätt igenom och tycker samhället bör va religionsbefriad. Jag tror forfarande att religion skapar makt och hat, men den skapar även tröst och samhörighet. Jag finner tröst och samhörighet i så otroligt mycket som inte har med Gud Jesus och religion att göra, därför vänder jag det bakom mig, men jag respekterar andras tro och tankar. Det rör mig inte. Så länge det inte skapar förakt, hat, krig och mord, då kan jag argumentera emot. Men nu förtiden kretsar mycket kring hur sjuka människor är som tillhör en viss religion. Om man nu stör sig på detta och måste propagera emot folks åsikter då hamnade man själv i samma fula galenskap och beter sig exakt likadant. Sluta hacka på folk som inte är som du! Vi tycker olika! Skulle hela Tellus befolkning ha samma åsikter, tankar och värderingar skulle vi förmodligen dö ut av tristess... Kämpa istället för att skapa empati, respekt, förståelse, ödmjukhet och förbannat mycket kärlek. Vad vi än tror på kommer människan med den inställningen kunna leva tillsamman utan förakt, hat, krig och mord. Och vad tror jag på, förutom kärlek? Jo att det går att baka sjukt go kladdkaka om man bara har rätt ingredienser och att vill man något så gör man det även om det står ett stort berg i vägen!


Puss & Kram Nath

Av Nathalie Sauer - 4 september 2013 23:24

 

Oranget är fint. En färg som alltid ingår (oftast) när jag målar. Har hur många tavlor som helst med just orange. Men när det gäller kläder och inredning (bortsett från mina tavlor) så har jag tidigare avskytt denna färg. Men nu när man både passerat 80-, 90- och början på 2000-tal så har man fått en nypa kärlek till den igen. Jag som då råkar vara född tidigt 80-tal har ju varit prydd i brunt, grönt, gult och oranget froté från topp till tå med pannlugg och våfflat hår. Tittar man på gamla kort så fnittrar man obehindrat men nuförtiden gillar jag det där. Mina barn får plågsamt utsätta sig för mitt intresse av Meandi-mode och även nu ett ljuvligt 50-talsmode på flickorna med utsvägda knälånga klänningar med skärp och puffig lugg. Ja de älskar det och givitvis jag som bara tar in färger och extremiteter i form och design. Och just färgen orange hamna på tapeten (ej ordagrant).


Nu är det höst.....eller?

Kankse eller inte, tveksamt tittar den fram men dagen är ändå så varm och tillåter ännu lättklädda barn ute i trädgården och altansittande med koppen. Förr har hösten alltid varit en port till depritioner för mig då jag helt enkelt dragit ner rullgardinen och sluter in mig i min bitterhet. Men först nu efter många år gillar jag hösten, helt plötsligt tycker jag den är fin, vacker och mysig. Jag fortsätter vara ute och jag gillar när löven faller mot marken och jag gillar hur morgondaggen glittrar i det iskalla gräset. Det är underbart när mörkret sveper in och jag tänder alla fina lycktor i mitt hus. Jag tänder dom där ute med. Det är vackert!

Jag längtar faktiskt till de första snöflingorna.......


Puss & Kram från Nath

Presentation


Hej kära bloggläsare! Nathalie heter jag, kallas Nath, typ runt 30 och 4 ungar! Grejar med all möjligt roligt men kortfattat så är jag rätt kul och sjukt trevlig! Älskar shopping! Puss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards