Alla inlägg under juni 2013

Av Nathalie Sauer - 25 juni 2013 23:53

Nu känner jag att målet är nära! Det har tagit tid men har nog sparat en hel del på slapp hud och dåliga värden genom att köra en långsiktig och långsam viktnedgång. 90,4 kg på vågen och nu har jag under 5 månader trampat ner till 59 kg. Känner mig glad att kunna nästan använda allt i garderoben igen och jag äter nästan som vanligt, bara undvika saker så gott det går som gör siffran högre. Unnar mig och mår bra! Tog fram ett par byxor jag använd under den tunga tiden och jag kommer nästan i ETT byxben med två ben! Skillnad! Det känns. Huden har klarat sig bra inte alls slappit som jag förfarade skulle bli. Jag tror det är bra om man går ner i vikt sakta och försiktigt. Att rasa i vikt är nog ingen bra lösning varken för insidan eller utsidan. Kanske om man är väldigt ung men inte som jag gamla tant....   

Massa feedback till er där ute som håller på att kämpa! Fortsätt, det gör så gott! Alla kan om man bara vill, så är det, jag lovar!


Puss & kram från Nath

Av Nathalie Sauer - 16 juni 2013 23:11

 

Jag har inte skrivit i bloggen på evigheter. Det händer emellanåt. Det ber jag om ursäkt för, kära följare. Tiden räcker inte alltid till för allting man satt upp på sin lista. Altanbygget tog upp mesta tiden det senaste men nu är den i stort sett klar, lite finlir så kan jag plåta den för ett utlämnande av givet resultat. Jag är mycket nöjd. Blev dock ett skitdyrt projekt men ville ha något annorlunda men modernt, stillrent men ändå old style. Klockrent blev det! Jag ska bara tillsamman med min man göra det där sista så tar jag fram systemkameran..

Vad har hänt då? Tja förutom flis i nävarna och målafärg i håret så har jag gått ner 30 kg!

 

Avslutade LCHF för tio dagar sedan och min kropp reagerar ganska starkt negativt på att äta spannmål, potatis och socker. För det är det jag provat på. Första gången jag åt socker på 4 månader fick jag ett blodsockerfall och ett uppskjut så jag trodde jag skulle avlida. Skakade, svettades och mådde illa! Nu har det blivit lite bättre. Får dock ont i magen av att äta potatis. Men vem kan motstå färskpotatis?????? Lida gör jag hellre då. Äter helst inte alls ris och pasta eller mjukt bröd och undviker socker. Jag har 5 dagar kalorifritt och 2 dagar skärpt unnande i veckan. Äter fettförbrännande DÈFILIGNE (fettförbrännande medel) och går ner 2 kg i veckan. Nackdelen med denna är att den skapar ett sjukt beroende av att småäta, jämt otroligt hungrig så det blir ju inte lättare. Den är vätskedrivande så jag kissar 20 ggr per dag!!! Otroligt skoj men 3 veckor till sen har jag uppnått min målvikt! Avbröt LCHF för att det är så svårt att bli bjuden någonstans och ursäkta sig att man inte äter vilken mat som helst och att sommaren erbjuder en hel del GOTT jag helt enkelt inte tänker spola. Leva vill jag faktiskt göra trots bilringar.... Men snart är jag framme vid mållinjen, ett litet skutt kvar. Jag hinner sällan med några powerwalks eller joggingturer pga av allt som rör barnen jag har och alla måsten och när det funnits tillfällen så har det REGNAT! Ja så då har det blivit lätt att ta till preparat. Den funkar, men väldigt jobbig för vem vill kissa mer än en gravid och fantisera om mat när man borde tänka sig för? Men motionera måste jag! Vill fortsätta ha bra kondition och god hälsa så man orkar med barnen och deras tempo. Livet är alldeles för skört för att slarvas bort! Men jag är väl den där som tycker mysiga hemmakvällar är mer tilldragande än att trampa på löpbanan, men fy fan va gott det är att bilda ett ordentligt flås och sen dala ner i soffan! Kanske borde kombineras? Men då är det detta med TID......den är begränsad och finner inte magin att få den längre. Men men har iallafall ätit mig mindre och jobbat mig sundare! Bröstar upp och fortsätter!


Puss & Kram Nath

Presentation


Hej kära bloggläsare! Nathalie heter jag, kallas Nath, typ runt 30 och 4 ungar! Grejar med all möjligt roligt men kortfattat så är jag rätt kul och sjukt trevlig! Älskar shopping! Puss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards