Alla inlägg under mars 2013

Av Nathalie Sauer - 29 mars 2013 20:47

 

Vill passa på att önska alla mina trogna bloggläsare en Glad Påsk!




Jag har ritat egna påskbrev med min dotter. Lagat god mat och unnat mig lite gott. Har varit en bra långfredag speciellt för min lilla Alexandra som fått sin mamma för sig själv. Även om hon suger ut lite väl mycket mamma så behöver vi båda detta emellanåt. Har bara henne hemma i påskhelgen och vår lille Milton förståss. Supermysigt! Men det är inte många timmar som behöver gå för att sakna det andra gänget ungar! 


Min fina Alexandra visma till sitt hår busigt och snyggt  



 


Philadelphiaostrullader med sallad och philadelphiaklick, LCHF! Så gott! Jag älskar det där med att "skapa" mat!


Puss & Kram Nath

Av Nathalie Sauer - 27 mars 2013 09:58

När jag ställde mig på vågen och såg 90 kg ville jag bara dö! OK jag va gravid men hallå 40 kg + på 1,5 år!!!!!! Dom första 10 kilona va dom där berömda sambokilona och fem av dom va jättebra men sen blev det för mycket och mer och mer. När jag väl blev gravid så ökade det på snabbt. Vet inte riktigt va som hände men tror fortfarande att ålder spelar in en del och inte bara matvanorna. Ni som känner mig vet att jag alltid varit stor i maten och alltid tunn. Men något händer när man passerar 30 år. Det är konstaterat! Vilket slit det skulle bli framöver tänkte jag. Det måste va svårt att bli av med alla dessa förmycketkilona när nu har lätt att gå upp. Men icke......det rullar på så bra! Jag blir så glad och jag kommer verkligen fortsätta med att äta RÄTT. Jag älskar mat och vill äta och jag gör det och ändå rullar kilona iväg bort från mig. Idag vägde jag mig och såg att jag gått ner 21 kg! Nu börjar inte första siffran på 7 längre och bara det va en härlig känsla i kroppen. När jag blev av med 9:an tyckte jag bara att vägen va lång och eländig och när 8:an försvann började kicken komma. Jag har insett att man kan uppnå alla sina mål och komma dit man vill bara man GÖR DET! 


PEPP på er alla där ute som kämpar!


Puss & Kram Nath

Av Nathalie Sauer - 26 mars 2013 14:14

Åhh va dagarna kan bli långa ibland! Tur man underhåller sig ibland med diverse nyttigheter och har goa vänner. Måste va åldern som gör att dagarna blir extra långa när man går hemma. Har ännu inte möblerat om vilket jag gjorde förr typ en gång i veckan under min mammaledighet. Man kan säga att de runt omkring i samma boende kunde bli en aning irriterade. Jag har nog stabiliserat mig under åren eller så har fantasin lyckligtvis tagit slut. Min son Milton är ju den lugnaste ungen man kan ha så jag går ju inte och bär på honom precis. Han gör sig hörd när magen kurrar och blöjan är full och det är ju inget att klaga på. Han är inte ens gnällig nu när han är dunderförkyld och snoret sprutar och ögonen kletar. Underbara unge!

Mina fina underbara ungar Mirabelle, Alexandra , Milton och Aaron! Det har jag gjort bra!



Funderar på att ta en powerwalk i afton. Så får det bli. Har inte kunnat köra på crosstrainern då jag varit förkyld en längre tid och när jag gör det känns det som om lungorna är på väg ut ur kroppen. Måste ju röra mig på något vis även om man ränner runt efter de små så kan det va skönt med en stunds avkoppling mentalt från allt som heter hemma och mamma. Det är väl snarare min egentid. 


Puss & Kram Nath

Av Nathalie Sauer - 25 mars 2013 19:38


Eftersom det är våffeldagen delar jag med mig av ett jättegott LCHF-resept:


Två järn våfflor (6-8 hjärtan)

2 dl sojamjöl 

1 tsk salt

1 tsk bakpulver

några droppar sockerersättning/honung

0,5 dl vispgrädde

0,5 dl bubbelvatten

3 ägg


Vispa äggen lätt tillsammans med grädde, sockerersättning/honung och bubbelvatten. 

Blanda ihop alla torrvaror och rör ner i smeten som ska bli jämn och tjock.

Klicka i järnet!

Servera med cremefraishegrädde. Vispa först 2 delar grädde och sen en del cremefraishe och blanda ihop detta. Lite bär till detta är också gott.


Lycka till! 

Puss & kram från Nath

Av Nathalie Sauer - 25 mars 2013 15:55

 

Vill härmed att våren ska ta fart på fullkomligt allvar! Är så förbannat trött på vintern! Den har känts lång och vedervärdig. Den skapar bitterhet och inteniv längtan till nya tider. Shoppat massa vårkläder som SKA passa och en del fungerar redan. Så härligt! Va på MVC idag och tog prover och allt såg perfekt ut. Vart lite orolig över värderna då de kan bli rätt dåliga i början på en diet men uppenbarligen får jag i mig alla de viktiga ämnena man ska. Fick ut alla mina journaler och kunde läsa om hur graviditerna varit och det va kul att läsa. Speciellt noteringarna om mina begär och hur jag varit under förlossningarna. Det är som en roman.... Jag fick en liten present av min barnmorska och det va gott att höra att jag ser grymt fräsch ut, har ju precis klämt ut en unge! Man är ju heller inte den yngsta fisken i dammen heller så klart man bröstar upp sig och blir en aning generad på ett mysigt sätt..



Jag tror att medkänsla är styrka och att kärleken är grunden till all lycka.

Puss & Kram Nath  

Av Nathalie Sauer - 18 mars 2013 13:26

Det är fan inte lätt att hitta rätt kost för rätt behov när det gäller viktminskning. Jag har provat mig fram olika dieter och märker tydligt vilken som fungerar bäst på mig. Nu har jag skapat min egenn diet. Jag kallar den LCLF, alltså jag slopar socker helt och hållet, äter inte pasta, ris och potatis eller något bröd. Om jag äter bröd är det knäckebröd som är LCHF-anpassat. Jag stryper fettintaget ganska rejält. Min mat består av rent kött och grönsaker. Äter frukt och ägg. När jag lägger till fettet drar jag ifrån annat och presterar mera i träningen. Nu har jag gått ner 14 kg på 7 veckor och totalt 20 kg från höggravid till nu. Jag har satt mitt mål på 14-15 kg till sen har jag fått tillbaka mina vanliga kropp och har rätt BMI. Jag har aldrig mått så här bra fysiskt så kommer förmodligen att fortsätta leva med kosten men på ett rikligare sätt. Allt på kroppen strålar mer och jag orkar prestera bra mycket mer än vad jag gjort innan jag blev gravid.

Många tror att viktminskningen beror på ett fixerat utseende men i min hjärna finns bara hälsan. Jag bryr mig inte om vilken storlek plagget har utan jag bryr mig om för mycket fett på kroppen som kan orsaka hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, bristsjukdomar m.m Det är mitt ansvar som mamma att må bra och leva häslosamt för att barnen ska kunna ha mig kvar så länge som möjligt. Jag hör ofta mammor som dör pga av övervikt och att strunta i det är inte sjysst mot någon. Jag vill orka leka med mina barn och göra allting som ofta blir begränsat med dålig kondition. 

Att röra på sig är gott!

 

HEJJA på er där ute! Även denna gamla nitiokilotanten klarar det. (Här 74 kg)


Puss & kram Nath

Av Nathalie Sauer - 15 mars 2013 21:57

Saknar min mamma jättemycket. Idag har hon namnsdag. Man blir ännu mer påmind om hennes tragiska död. Jag har tänt hela huset med levande ljus för henne och just idag tänker jag extra mycket. Pappa kom hem med små saker som tillhörde min mor, som doftar mamma. Den doften ger mig ett inre lugn samtidigt som jag bara vill gå itu. Men vissa saker får mig att finna henne på något sätt trots att hon inte finns kvar. Som fåtöljen hon satt i när krafterna tog slut...


Här sitter jag numera och tänker. Ibland tar jag mig en kopp kaffe och ser på en bra film.


Puss & Kram Nath 

Av Nathalie Sauer - 14 mars 2013 11:36

Vårkänslorna kan lätt bli naggade av att vakna av frostbitna fötter och ett sms som lyder: "Det är 21 underbara minusgrader ute...." ! Jag trodde våren vill sätta fart på riktigt men klart att den ska vela precis som tonåringars förälskelse. Jag var mig helt säker på att knoppar brustit liten bit i kanten och att krokos och snödroppar började få sitt första blad till synes. Men det va väl i en underbar dröm. Vintern ska förmodligen göra sin sista show för denna gång, det gör mig en aning besviken. Idag kom min nya vår- och sommarjacka i en helt ny stil, totalt übergalet snygg! Jag har fastnat för den nya trenden med outcut och blanda orimliga tyger, nyanser och stil. Min parkas kommer synas och jag vågade!


 

 

Så nu är det bara att sätta fart kära vår! 



Puss & Kram Nath




Presentation


Hej kära bloggläsare! Nathalie heter jag, kallas Nath, typ runt 30 och 4 ungar! Grejar med all möjligt roligt men kortfattat så är jag rätt kul och sjukt trevlig! Älskar shopping! Puss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards