Alla inlägg under april 2013

Av Nathalie Sauer - 22 april 2013 22:26

Har aldrig varit med om en långsammare vår! Blir galen!!!! Jag är ju en människa som saknar tålamod så saker å ting får inte ta för lång tid på sig då får jag kramp i hela kroppen. Va iväg och köpte nya utemöbler till den blivande altanen. Jag och Magnus blev kära direkt i detta set efter en lång tids diskussion om VAD vi ska ha.

 

Bordsskivan är i svart frostat glas. Så detta ska bli en utmaning att hålla det helt med 7 barn men man måste våga! Så snyggt! Altanen som rivits va liten och rutten så den nya blir större och kommer ha sval insynsskydd och så småningen bli byggd i etage då vår trädgård sluttar en del. Just nu vill man ha det klart precis exakt om en stund. Förarbetet är på gång. Jag vill plantera i krukorna men våren tar ju sån tid på sig så jag väntar lite till då jag alltid lyckas döda blomster med nattfrosten, vem kommer ihåg att ställa in eller täcka över?


Har provat jobba en kortistur för mina nerver hemma dag ut och dag in börjar gå av. Har aldrig varit så här rastlös någonsin. Kan ju säga att det möbleras om en del hemma....någon mer som gör det som är mammaledig? Det gick bra att jobba efter 5 månader hemma men klart det blev lite "oj hur va det nu igen" men ingen dog. Två nya pass om två veckor. Jag har aldrig varit hemma så här länge innan någonsin trots att jag har 4 barn. Har trampat iväg på jobb några veckor efter förlossningen men nu denna gång kändes det svårt att lämna ifrån mig min lilla bebis. Jag antar att det beror på att jag bestämt mig för att detta va sista gången. Jag försöker sluka varje sekund av hans bebistid för den är så kort. 

Imorgon fyller min stora son Aaron 6 år! Herregud va han växte fort!! Han va nyss ett rosa knyte som låg och pep i vagnen. Nu springer han runt med en lös tand och kan alla termer i spelvärlden och har lärt sig läsa enstaka ord! Min lille plutt..... Han är en riktig myskille även om han fortfarande piper när han är missnöjd. Okomplicerad!

 



 




Underbara unge! 


 

Nu blommar den fina växten jag fått av min styvson. Den har jag inte lyckats döda än.... Vackert!








Puss & Kram Nath 








Av Nathalie Sauer - 14 april 2013 14:29

 


Det kanske inte rasar men det går ändå undan på ett effektivt sätt. Totalt -23 kg sen jag stod på vågen på BB och på torsdag är det 3 månader sedan. Min lille Milton har blivit en stor kille!!


 

     

Tiden går så fort! Milton har redan fått tandsprickning på de två understa tänderna. Han har lärt sig rulla och är jättestark i rygg och nacke. 


Idag brukar det va en slösöndag men vi tog ett ryck och rev den gamla altanen, eller ja det va min man som gjorde detta. Men jag står bredvid och hejjar på och står för designen på den nya. Kommer bli väldigt vackert med en ny altan då den gamla va genomrutten. Hur den kommer bli får ni se när den blir färdig, lite mera däck och modern stilren design. Och så måste vi ha nya utemöbler!!!! men där bollar jag mellan vit konsträrotting och svart.....man har ju barn.....


Ser ut som ett katastrofområde......men snart så!



Puss & Kram Nath  

Av Nathalie Sauer - 13 april 2013 19:06

Här kommer ett recept på min lchf-kaka med blåbär. Jag har gjort den genom att studera andras recept på andra kakor och skapat en egen kaka som jag tror jag skulle tycka om, och det gjorde jag.

Denna kaka blir 4 väldigt små bitar eller två stora härliga.

 

 

Ingredienser:

35 gram smör

1 ägg

1 och 1/2 dl mandelmjöl (om man vill kan man ta den ena halvan med kokossmjöl) 

3 msk honung

2 msk ovispat grädde

15 gram stora blåbär

hackad mandel

 

 

Smält smöret och blanda ner mandelmjölet och sedan honungen ägget och grädden.

Häll smeten i en liten form ca 12 cm i diameter. Häll över blåbären och den hackade mandeln. In i ugnen på 150 grader från 40-50 min beronde på vad för ugn du har. Man kan sticka och känna om kakan är fast inuti. Serveras med en klick grädde eller rysk yoghurt.

 

Lycka till!

 

 

 

Av Nathalie Sauer - 13 april 2013 10:17

Tänkte dela med mig av ett underbart gott lördagsgottis för er som äter LCHF-mat. Jag kallar den "Bärfluff" och den passar gott som efterrätt eller bara så där till en bra film med fötterna på soffbordet.

 

 

Bärfluff

2 portioner

 

2 dl frysta eller färska hallon och blåbär som snabbt värms upp för att de ska bli saftiga och mjuka, men inte för mycket så de blir söliga. Låt det svalna.

1 dl rysk yoghurt

1 dl vispad grädde

Blanda ihop till en härlig fluff och riv eller skala 90% choklad eller LCHF choklad på toppen om du vill. För att va lite elegant, sätt ett myntablad i fluffen så imponerar du på de flesta ;-) 

 

Smaklig måltid och lycka till!

 

Ha en mysig lördag Puss & Kram Nath

 

Presentation


Hej kära bloggläsare! Nathalie heter jag, kallas Nath, typ runt 30 och 4 ungar! Grejar med all möjligt roligt men kortfattat så är jag rätt kul och sjukt trevlig! Älskar shopping! Puss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards