Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Hår

Av Nathalie Sauer - 9 februari 2014 22:49

 

Hur får man hår att växa fortare och hur får man det tjockare?

Hårets kvalite är ju genetiskt och vi kan påverka det negativt med blekning, överdrivet färgande och att tillsätta dagliga kemikalier. Men hur påverkar vi det positivt?

Jag har alltd haft tjockt stort vågit busruffigt hår men nu 1 år efter att min son föddes har mitt hår blivit tunt flygit och hjälplöst! Jag färgar mitt hår vart 6:e vecka eftersom jag har gråa hår jag inte tycker om och jag använder olja i samband med detta för att skydda håret.

Jag har läst att B-vitaminintag ska göra håret tjockare och snabbväxt. Har även fått höra att produkter i håret inte gör håret friskare eftersom håret växer ut ur skallen och det utanför hårsäcken är dött. Jag vägrar klippa mig kort för nu har jag gett mig faan på att få långt igen men långt och tunt hår känns inte så OK. Visst åldern påverkar säkert hårets kvalitet men en 32-åring är väl ändå en ungdom.....

  

Min pappa har alltid haft tjockt hår och mamma hade änglahår, tunt och knappt så man fick ihop till en knut, men innan hon blev gravid var det inte så. Känns som jag nu övergått till mors hår efter att ha haft pappas hår.

Några husmorsknep eller börja käka B-vitamin?


Puss & Kram Nath

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Sauer - 12 augusti 2014 22:18


Jag har startat en grupp på Facebook "Mitt val är starkt" som är en offentlig öppen grupp för alla men speciellt utformat till människor som älskar styrketräning. Här kan man peppa varandra, ge tips och råd om träning kost och andra tips om hälsa, ma...

Av Nathalie Sauer - 22 juli 2014 22:58

Smutsiga små fötter vilandes mot bryggplank Små tussiga moln omfamnande den kristalklara blå himlen Toppiga vågor skvättandes mot båtens skrov Två måsar kivas om en brödbit Ditt lena hår cirklar sig runt min handled Dina vackra ögon förslu...

Av Nathalie Sauer - 8 mars 2014 16:49

Det blev en stor efterfrågan hur klänningen by Desigual skulle se ut på! Tja....vad ska man säga? Den sitter fint och går att variera med att ha ärmarna om axlarna eller att dra ner dem lite för att visa lite mer bara axlar. Risken då är dock att ...

Av Nathalie Sauer - 7 mars 2014 14:41


  Hoppade in i dressen direkt så jag hann ju naturligtvis inte stryka dressen som man borde göra innan man fotar den. MEN den är jättefin även om den nu är skrynklig och veckad. Fake jeans! Mjukt skönt material i jeansblått från Vero Moda. Används...

RED

Av Nathalie Sauer - 20 februari 2014 22:13


  Har alltid önskat mig ett par röda jeans. Köpte mig ett par i början av sista graviditeten men de blev snabbt för små! Nu hitta jag ett par med smarta funktioner. Har du hängrumpa? Va inte ledsen för även den kan räddas utan kirurgiska ingrepp. ...

Presentation


Hej kära bloggläsare! Nathalie heter jag, kallas Nath, typ runt 30 och 4 ungar! Grejar med all möjligt roligt men kortfattat så är jag rätt kul och sjukt trevlig! Älskar shopping! Puss!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards